I tidningen! :)

Igår upptäckte vi plötsligt denna notis i "Mitt-i-Danderyd"-tidningen! Det känns ju väldigt kul att vi faktiskt lyckades nå fram till tidningen som jag skrev om i förra inlägget. Dock blev ju reportaget vi hoppades på inte mer än en liten notis och det är det nästan lite komiskt då stor del av informationen som nämns är inkorrekt (inte elever från alla Viktor Rydbergs skolor utan från två, konserten hålls inte i gymnasiet utan i sammis...). Jag tycker inte vi har varit otydliga gällande denna information på något sätt utan skickat utförliga mail och haft telefonkontakt om allt som har med projektet att göra. Så hur alla dessa informationsfel kunde uppkomma kan jag inte riktigt svara på.
Samtidigt tycker jag inte att det är hela världen, det är åtminstone bättre än ingenting och jag är nöjd att vi ens lyckades komma med i tidningen. Och som man brukar säga: all publicitet är bra publicitet! Kanske inte bokstavligt, men jag tror verkligen det kan vara gynnande att någon annan, en oberoende part, skriver om oss - så att det inte bara är vi själva som gör reklam om konserterna. Att vi i projektgruppen pratar bra om konserterna är ju självklart, det skulle vi göra vad vi än tyckte, men när en opartisk källa gör det kan det öka intresset hos vår målgrupp då det styrker våra ord!!
Och trots att det inte står något om hur man köper biljetter eller liknande, är det bra att projektet bara uppmärksammas så folk lägger det på minnet. Det tror jag nämligen är en sak som kan förenkla försäljning. Ett problem vi ofta stött på när vi försökt sälja är att folk helt enkelt inte vet vad Star for life är för något och ofta har man inte mer än några sekunder på sig att sälja in sin produkt hos den eventuella köparen. Säger man "Röda Korset" vet alla direkt vad det är och hur bra det är osv, att säga "Star for life" ger inte samma effekt (även fast det borde) eftersom det inte är tillräckligt känt. All publicitet vi kan få tror jag alltså är bra för oss i detta syfte!